2012. február 28., kedd

Madurai

Nagyon jót aludtunk! 10-kor csengettek az ajtónkon( mert itt még divat zavarni, kérdezgetni a másikat, nem divat lehajtott fejjel közlekedni, hogy ne szóljanak hozzánk, ne kelljen beszélgetni)megkérdezték, mosás , tea, kávé? Király akkor legyen 2 kávé! 3 perc és már ott is van a két TEA! A folyosón sikerült elcsípni és megismételtük Káfé, káfé!!!Sikerült!
Madurai, Tamil Nadu tartományban van. Azért jöttünk ide, mert itt van dél India leghíresebb temploma, a Sri Meenakshi, ill itt van a Ghandi múzeum is. Az utcánk végén volt ez a templom , de akkor még azt nem tudtuk , hogy az, az a templom, de ennek jelentősége nincs. :))
Mivel későre járt a templom nyitvatartásához képest(8-13ig 16-20ig) , először a Ghandi múzeumhoz mentünk! Ehhez hagyományos riksát választottunk . A sofőr kb 60 lehetett! Nagyon jó fej volt, megmutatott egy pár dolgot, közben tekertünk mi is, őt hátra ültettük! Persze amikor forgalmas részhez értünk, azonnal átvette az irányítást!Nagyon élveztük, ő megvárt minket és vissza is vitt. A Ghandi múzeum érdekes volt, sokmindent megtudtunk India történelméről, láttunk egy csomó eredeti fotót Ghandiról,ill. a papucsát, ruháját, személyes holmijait.
Megkerestük a Taj éttermet amit a LP ajánlott, nem csalódtunk benne , csak ajánlani tudjuk!
Aztán rájöttünk, hogy ide nekünk elég egy nap, mert du. megnézzük a templomot és más látni való itt nincs, illetve van, rengeteg, de a mi időnk véges. Internetezőbe mentünk vonatjegyet foglalni ez nem volt egyszerű,kicsit elhúzodott. Mert amire azt gondoltuk egyszerű, az nem az , vagy nincs hely a vonaton,vagy nem jó időben megy. Busz naponta cak egyszer megy. De akkor lekéssük azt a vonatot, amire van hely!!? Marad , kényszermegoldásnak a taxi Ernakulamba az Kochin ahol már jártunk, és onnan vonat Goa alsó részére ahol még nem!(repjegy lett volna 7500/fő, de az utolsó héten már nem fér bele a keretbe. Rájöttünk, hogy az a biztos, ha ilyen nehéz jegyet foglalni, jobb, ha az utolsó jegyünk is le foglaljuk, Munbai-ba. Másra nem volt idő, mert a templom 4-8 pm volt nyitva. külön kocsiba szóló helyet kaptunk, de legalább volt!Majd megoldjuk!

A templomba, csak mezitláb lehetett bemenni, ezért le kellett vennünk a papucsot , az utca másik részén pedig leadni.így már az utcán mehettünk mezítláb ! Élveztük!
Belépve a templomok templomába azonnal tudtuk, megérte ide jönnünk!
Mi a nyugati toronynál mentünk be. A tökéletes pontossággal, rengeteg apró részleteiben megtervezett temlom tornyok látványa ,azonnal magával ragadott!Le is lassítottunk,csak andalogtunk ott mezítláb és úgy éreztük 300 évvel korábban van. Persze a templom sokkal régebbi, de közbe felújítgatták. Most is csinàlják helyenként, úgy láttuk vissza akarják állítani az eredetire. A templomnak voltak részei , ahova idegenek nem mehettek be .Volt helyi rituálè is, de fogalmunk nem volt mi történik, csak néztük és èlveztük, hogy ott lehetünk!!!!!
Sétálgattunk, sétálgattunk és azt vettük észre , hogy már inkább vánszorgunk!Már fájt a talpunk és a vádlink is és megértettük , micsoda kényelem a cipő! Visszatérve a papucs leadó helyhez, megváltás volt a lábbelik felvétele! A cipőink extra kényelmesek!!!! Ezt is megtudtuk!!
Megéhezvén, újabb látogatást tettünk Taj-ba, most sem kevesebb sikerrel! Aztán még egy kicsit sétáltunk az utcán és arra gondoltunk , már ezt is megszoktuk és nagyon érdekes ez az eszméletlen forgatag. Félnünk nem kellett egy percig sem, soha!!! Minden ember, legyen az , idős vagy fiatal, mosolyra mosollyal, kedvességre, kedvességgel felel, legyen az első pillantásra zord külsejű, vagy éppen szigorú tekintetü!