2012. február 17., péntek

Munnartól Kumiliig

Reggelizés közben úgy döntöttünk Zsolti javaslatára ,még ma odébb állunk és elmegyünk Kumiliba, hogy ott a Periyar nemzeti parkot láthassuk. Gyors variálás volt a recepción, ahol nagyon kedvesek voltak velünk és mindenben tudtak segíteni.( Itt megjegyezném, mindenhol sikerült azonnal szállást találni, volt hogy 10 perc múlva a szobában álltunk ,kivéve a goai szállást ami otthonról volt lefoglalva.)
Szóval Munnar-ba teaföldet jöttünk nézni és azt jól meg is néztük, magunkba szívtunk mindent,egy életre beleégett a retinánkba, mivel itt ez a legkülönlegesebb dolog ,úgy gondoltuk holnap helyett, már ma át utazunk a szomszédos 110 km-re lévő településre ,így időt spórolhatunk meg.
Ripsz- ropsz összecsomagoltunk, lassan mérhetjük is az időt, sportot űzve belőle , mint a Forma 1-ben a gumi cserések.A recepciós elintézte nekünk a következő 2 éjszakára a szállásunkat, aminek felettébb örvendeztünk.A dolgok olajozottan haladtak .
Riksával mentünk a buszhoz,a sofőr hátra szólt,nézzünk néha a csomagokra, mert időnként kiesik e kis fürge gépjárműből, melyben a centrifugális erő tökéletesen érezhető! Közben a buszról beszélgettünk, lesz -e majd ülőhely, zárt vagy nyitott, stb. A válaszokat hamar megkaptuk. A riksás gyorsan megmutatta a buszunkat , megadta valamelyik rokonának a számát hogy akkor ő telefonál neki és akkor majd vár minket...
A busz .
Azonnal láttuk, gondba leszünk, hely nincs sok, de talán ott elöl... Felszállva borúsabb lett a helyzet.A buszon 4 ember is dolgozik. Egy irányítgatja az utasokat, csoportosít, átrendez, utasít stb. Ugye van a kaller meg a sofőr, arra, hogy a 4. milyen szerepet tölt be nem sikerült rájönnünk. :) A jegy ára 80 Rp/ kopf.Taxi ára 1700 Rp.De hát a fíling ...
Szóval vissza a buszra.Felszálltunk , ugyan hely nem volt, csak egy ,az írányító azonnal le akart oda ültetni. Mondtuk, 4-en vagyunk, ő mondta, oké, oké, oké! :)) 2 helyet tudott intézni a hátsó sorban, ami közvetlenül a hátsó ajtónál volt, a fiúk pedig álltak. Egy pár perc múlva változott egy kicsit a helyzet, álltak és nyomorogtak. Na akkor azért nem mondom megilyedtünk egy kicsit, mert ez a busz a rá váró feladatot, azaz a 110 km-t , kerek 4 és fél óra a alatt fogja megtenni.
Pontban fél 12- kor a szivatjúk beindultak, a motor felbőgött, a duda, mint a hajókürt fülsiketítően üvöltött, egy madzagos megoldással életre kelt egy csengő, jelezve az utasoknak , hogy az ajtók záródnak és végezetül, hangos indiai zenével örvendeztettek meg bennünket. :))))
Elkeztük az újabb buszos utazásukat.Egy pár utas elég hamar leszállt így a fiúk is kaptak helyet.Megnyugodhattunk, mert azért ez így "sokkal"kényelmesebb lesz. Hát az utazàs hamar átalakult egy hullámvasutas élménnyé, az ember időnként el-el emelkedik a székétől, ez gondolom szelőztetés céljából lehet, nehogy túlságosan a székhez ragadjunk!Egyik kezünkkel kapaszkodnunk kell, hisz a hullámvasúton az úgy szokás, viszont a másik kézzel a csomagunkat próbáljuk kordában tartani ami 3 dimenzióban mozog... :)
Összefoglalva, ugrálunk, fékezünk, repülünk, kanyarodunk, beindulunk, kapaszkodunk, fogjuk a csomagokat, szól a duda, (ráfekszenek, ha jön egy autó, kanyarba, előtte, utána,induláskor , érkezésekor , tehát folyamatosan!,)bömböl a zene!Ja és huzat van.!Ezért néha az előttünk ülő köpete visszafröccsen az arcunkba,ebből leginkább Klári kapott. Inni, olvasni: Esélytelen!!!
Aki nem bírja a hullámvasút ,dodzsem, centrifuga stb. vidámparkos élményeket ,az ne üljön buszra Indiába!
Négyünkből egynek fel is fordult a gyomra rendesen, Ő szegény az ajtóban állva várta a megváltást, mikor lesz már ennek vége.Reggelijétől elég gyorsan megszabadult , de így sem lett jobb... Később fix helye volt a busz hátuljában lévő ablaktalan ajtóban.Mutogatással terelgette a felszálló utasokat az első ajtóhoz, mert a jelen helyzetbe a hátsó ajtó nem használható .:(((A busz 2 x megállt hosszabb 10 perces pihenőkre,az volt a maga a megváltás...Az egyik busz pálya udvaron, a tőlünk 1 m-re álló busz oldalán észrevettük, hogy itt valószínüleg más is rosszul szokott lenni , ezt egyébként a busz oldalán , található,menetszél irányában elhelyezkedő , apró felragadt rizs szemek árulkodó nyomaiból gondoltuk.
Az út egyébként meseszép, a táj magával ragadó, tea ültetvények ameddig a szem ellát,főleg az első egy harmadban. Aztán dzsungel, dzsungel, dzsungel! Amit alj növényzetnek néztünk , arról később kiderült, hogy kardamon . Az erdő nagyon sűrű , minden zöld!!!!
Monumentális óriás fák és alul fű szerű növény (kardamon)3-4 m is lehet .A levegő nagyon tiszta, az illatok nagyon finomak!Szívesen besétáltunk volna az erdőbe.
Itt kommunizmus tombol még,minden szocreál, vörös zászlók lobognak rajtuk, sarló , kalapács.
Végre megérkeztünk.
Ahogy leszálltunk, már hallottuk is a buzgón mondogatott nevet, Szábádosz , Szábádosz!Egy sapkás muzulmán fogad minket szívélyesen a párttól, viszont az autóba egy fiatalabb modern, farmeres fiú ül.Ezt most nem értjük , most akkor ki volt a sapkás? Na mindegy indulás a szállásra!Érkezés pár perc múlva. A fogadtatás nagyon kedves, a sofőr fiú bemutatta anyukáját , apukáját majd anyukája a lányát, aztán még később megjelentetek gyerekek is. Az egyiknek születésnapja volt így tudtuk meg , itt az a szokás a szülinapos osztogat édességet, mi is kaptunk belőle. Aztán a ház mellett haladva, a szobák felé, szebbnél szebb növényeket csodálhatunk meg. És láss csodát nem egy kardamon ültetvényen. Amit sóvárogva néztünk a buszról, most itt hevert a lábunk előtt!! Váo!!!!
A szoba is tökéletes. Később bevittek minket a városba vacsorázni .Belépve az étterembe a szokásos minimál dizájn fogad. Nagy belmagasság, a plafonról 2 (nagyteljesítményű) ventillátor, a falak üresek ált . mindenhol, asztalok, székek avittosak.
Leültünk, kérdezték sör? Hát persze, de az étlapon nem volt. Szóval fel tereltek minket a fölső szintre, mert az alsó az publik área ,ott nem lehet alkoholt fogyasztani. Viszont ott fent , ott nem látja senki ott lehet.Újságba csomagolva hozták is a sört amire azért egy 20 percet biztos vártunk , valószínüleg akkor mentek el megvenni.
Az ára pontosan 3x annyi volt , mint a boltban .Haza fele beugrottunk egy márkitba wc papírért mert nem volt a szálláson és az első boltba sem, papírzsebkendő sem...
Hát ennyi a mai napi cselekményekről!