2012. február 14., kedd

Kochin

Az éjjel azzal telt, hogy saját levünkben fürödtünk és a klíma távirányítójáér rohangáltunk és telefonálgattunk a recepcióra. A guta megütött minket,Zoli nagyjából semmit nem aludt,rommá csípték a szúnyogok. Mire meglett a távirányító,megtalálták a kapcsolót is ami a klímát kapcsolja be, a villanykapcsolók között:) reggeli a szállodában,nem valami nagy választék, viszon kurva drága el szoktunk tőle . Szokásos make up, majd fogtunk egy tuk-tuk-ot gyerünk a kikötőbe. Turist office, nem egyszerű, szerintünk az itt élő Indiaiakon kívül,élő ember nem érti mit mondanak. Egy-másfél óra Activity után végre rájövünk ,hogy nem értettünk semmit. Mivel kiderül nincs egy hétre előre helyük Munnarba ez a hely az, amit a legnagyobb izgalommal várunk, biciklizés a tea ültetvényeken. Szóval a hosszú diskurzus után kiderül magunk fogjuk megszervezni ezt is :) Nem baj így legalább úgy lesz, ahogyan azt mi szeretnénk ennek az az àra hogy nincs semmi biztos pont, ezzel egy csomó értékes időt veszítünk. Kár de ez van !
Azért befizetünk egy back waters túrára reggel 8-17:30 ig :) 1300rupi 2 főnek kajával mindennel !
Kifelé jövet, megállít egy sötét bőrű Indiai csóka, megint rendkívüli angolsággal, hova megyünk mit szeretnénk? Nem részletezem a következő 20-25 percet. Végül megértjük egymást és elmegyünk vele egy 15:00 ig tartó programra Kochin körül ugyanis több szigetből áll! Ernakulamból Bolghatty islandra onnan Vallarpadamon át Fort Kochinra! Az első szigeten megnéztük túra veztőnk segítségével 2 az 1500 as években épült templomot az egyik egy Zsidó a màsik pedig egy holland gyarmatosítók által épített keresztény templom melyben egy kis múzeumot rendeztek be! Emberünk bárhová is akartunk menni, mindíg azt mondta, nagyon kedvesen, siessünk mert bezár a hely ahová épp igyekszünk , mint késöbb kiderült azért mert le akart minket rendezni 3 óráig. Itt jegyezném meg nagyon fontos, bármilyen üzletet is kötünk minket, túristákat ,bankautómatának néznek amiből bármennyi pénzt ki lehet szedni, ne hagyjuk , legyünk határozottak(nem úgy mint mi) , az elején tisztázzuk a részleteket, bármennyire is kedves vagy szimpatikus embeünk. De vissza a túrához a Holladi múzeum nagyon érdekes volt volt benne egy csomó olyan cucc amit a filmeken látunk, hogy a dagadt turbános főmuftikat cipelik a vékony alattvalói ... Ilyenek. Közben megállapítjuk, hogy a sziget hangulata nagyon jó aki több napra tervez szállást is talál itt! ( A halászhálók környékén friss halak,rákok, tintahalak és ha szeretné az utazó, a helyszínen önkéntes szakácsok, azonnal el is készítik mobil konyháikban. Érdemes kipróbálni friss forró no para! Kedvesarcú sietős túravezetőnk, mondja hol szeretnénk enni inni? Mi mondjuk mindegy, mert ha itt akkor extra money, mert vége a tournak. Mivel nem akarunk sem a szigeten maradni se többet fizetni mondjuk neki irány a kiindulási pont így még egy 20perces út és a kiötöbem vagyunk. A kimötőben még felajánlja szolgáltatásait az este hátralevő részére csak elöbb menjünk haza aludni öltözni egyebek:) köszi de kösz nem :) hozzáteszem az "alőszőr vagy Indiában" kérdésre, a legnagyobb balekség igennel válaszolni!! Vannak esti táncos színészeknek előadásai itt Fort Kochin- ban ,vagy lehet naplementében halászhálót, halászokat fotózni. Vacsi egy indiai Kínában:) tök finom, és a rizsük, mmmm mennyei!" Fater kész lennél"
Vissza a szállásra fürdés, de minek ahogy kilépünk 1 perc múlva ugyanúgy ragadunk:) Fogunk egy tuk-tukkot megdumáljuk vele, vigyen olyan helyre ahol piát lehet venni !! Megvan, indiai whisky brutál, olyan mint gyerekkorunkban az a bizonyos kanalas gyógyszer, ki szerette ki nem én pl. Imádtam:), sétálgatunk, majd betérünk egy anyag és ruha boltba ahol komoly mennyiségü portéka és megannyi eladó hát ez komoly dilemma a lányoknak de ez még folytatódik......
Haza alvás vége a napnak :)